Hvorfor Employee Advocacy?
Employee Advocacy er en topprioritet for mange virksomheder. De virksomheder som ser muligheden i at involvere deres medarbejde i deres ’social business’ strategi er allerede et stort skridt foran deres konkurrenter.
Employee Advocacy har en signifikant indflydelse på om man lykkes med sin ’sociale strategi’. Al data tyder på at Employee Advocacy er et must for de virksomheder som involverer deres ansatte.
Her er nogle generelle facts om emnet:
- 50% af virksomhedens medarbejdere poster billeder, videoer og indhold om sin arbejdsplads
- 39% har delt ros og positive kommentarer om sin arbejdsplads
- 33% poser billeder, videoer og indhold om din arbejdsplads uden at blive opfordret til det.
- En uengageret medarbejder koster i gennemsnit virksomheden 50.000 kr. årligt
- Interessen for virksomheden er vokset med 191% siden 2013
- 86% af medarbejdere der anvender Employee Advocacy siger at de oplever en positiv effekt på deres karriere, ved øget involvering på Social Medier
- 85% af nye kandidater finder medarbejderinvolvering på sociale medier som en vigtigt faktor for deres karrierevalg
- 76% af virksomheder får øget online synlighed og øger deres brand’s genkendelse med 65%
Hvordan ser Employee Advocacy ud fra et HR perspektiv?
27% ser mere optimistisk på virksomheden og 20% føler sig mere inspireret, 20% vil sandsynligt blive i deres job og 15% vil gerne ‘connecte’ med andre medarbejdere som ikke er fra deres egen afdeling.
Selvom Employee Advocacy er en god idé, mener mange ansatte at den virksomhed som de er ansat i, ikke kan finde ud af at anvende det optimalt. Kan I gøre det anderledes og mere kreativt i jeres virksomhed?
En god idé er at se på om I har de rigtigt followers på Sociale Medier: er der meget eller lidt interaktion med nye kunder? Eller har I svært ved at måle jeres indsats? Måske I kan tage Employee Advocacy op på jeres næste årsmøde. Vi ved i hvert fald at det har en stor effekt og at det er meget bæredygtigt for jeres virksomhed og dens fremtid på Sociale Medier.